قیمت دستگاه ازن ژنراتور صنعتی

چگونه ازن ژنراتور ازن تولید می کند؟
در طبیعت، گاز ازن از طریق اشعه یا اشعه ماوراء بنفش نور خورشید تولید می شود. اما در حالت مصنوعی این کار به کمک لامپ های UV (همان اشعه ماوراء بنفش) و یا با تخلیه الکتریکی تولید می شوند. روش اول یعنی لامپ های UV بازدهی پایینی دارد و مقدار ازن تولید شده نیز کم است. بنابراین از شوک الکتریکی عمدتاً برای این منظور استفاده می شود. دستگاهی که برای تولید ازن استفاده می کنند ازن ژنراتور نام دارد. در یک دستگاه ازن ژنراتور صنعتی یا غیر صنعتی، ازن با تخلیه الکتریکی در دو قطب و جریان اکسیژن بین این دو قطب تولید می شود. در این تخلیه الکتریکی که با جریان متناوب ایجاد می شود، 8 تا 10 هزار ولت و فرکانس 500 مورد نیاز است.

کاربردهای مولد ازن
ازن ژنراتورهای کوچک ازن ژنراتور معمولاً برای مصارف خانگی یا کلینیک های کوچک و بزرگترها برای مصارف صنعتی که میزان مصرف بیشتر و متنوع تر است استفاده می شود. نحوه کار این دستگاه به این صورت است که مقدار مشخصی گاز ازن را به هوا یا محیط تزریق می کند و ازن هوا، آب و … را ضد عفونی می کند.البته باید در نظر داشته باشید که ازن یک محرک ریه است و استفاده ناخواسته از آن می تواند عوارض جانبی داشته باشد و سلامت کارکنان، مشتریان و حتی محیط زیست را به خطر بیندازد. بنابراین غلظت استفاده از آن به ویژه در زمان تصفیه آب باید کاملاً کنترل شده و مطابق با هنجارها باشد.

مزایای استفاده از ازن ژنراتور نسبت به روش های دیگر
کاربرد اصلی ازن ژنراتور ضد عفونی و ضد عفونی صنعتی است. از این رو این دستگاه عمدتاً در تصفیه یا ضدعفونی آب و فاضلاب محیط های صنعتی، کشتارگاهی، غذایی یا دام، طیور و ماهیگیری کاربرد دارد. مزیت ازن ژنراتور صنعتی نسبت به سایر روش ها مانند کلرزنی یا استفاده از سموم و مواد شیمیایی این است که گاز ازن تقریباً بدون خطر است. از آنجایی که گاز ازن بسیار فرار و ناپایدار است پس از اکسید شدن محیط به گاز اکسیژن تبدیل می شود که این نیز کاملا مفید است. در اثر اکسیداسیون ازن، میکروارگانیسم ها و حتی ویروس ها در اثر تماس با ازن خیلی سریع از بین می روند و بو و طعم خاصی در محیط ایجاد نمی شود. علاوه بر این، بوی بد محیط نیز از بین می رود.

.

Comments are closed